Bygg din business med en bok! Bestill en gratis prat med meg om hvordan jeg kan hjelpe deg med det:

Bygg din business med en bok!

Vil du ha flere kunder? Har du kunnskap du vil dele så du kan hjelpe flest mulig? Har du noen gang tenkt på å lage en bok som kan hjelpe deg med begge deler? 

En bok kan bidra til at du når ut til enda flere, får enda flere kunder og, ja, selvsagt også tjener mer penger.  Det aller viktigste for deg er likevel å kunne hjelpe enda flere mennesker til å få bedre liv.

Se deg rundt: Haugevis av folk som kan noe, og som hjelper andre, har skrevet bøker om det. Det betyr at alle som trenger hjelpen disse folka tilbyr, kan finne den i en bok. Dermed når disse ekspertene ut til mange, mange flere enn de ville klart uten å ha en bok.

 

Her er min kollega Elin (til høyre), som jeg har skrevet superbestselgerboka Hvordan fatte matte sammen med. Den 6. mars 2017, to uker etter at boka vår kom ut, og på bursdagen hennes, deltok hun på en konferanse i regi av barneombud Anne Lindboe (i midten) om spesialundervisning i skolen. Her skulle kunnskapsminister Torbjørn Røe-Isaksen (til venstre) tale.

Elin fikk beskjed (av meg, streng PR-sjef) å ta med boka, ta tak i kunnskapsministeren, gi ham et eksemplar, fortelle ham hva som må gjøres for at barn skal lære bedre, og opplyse ham om at vi har skrevet et tips spesielt til ham på side 63. Han fikk boka vår, hun fikk visittkortet hans, og vi fikk senere høre at både han og kona hadde lest boka.

Et og et halvt år etterpå søkte vi penger fra Utdanningsdirektoratet for å lage læremidler til skolen. Gjett hvordan dét gikk.

Vil du også hjelpe andre med løsningene du har, inspirere og påvirke andre og bidra til en bedre verden ved å få spredd budskapet ditt til flere - samtidig som du selger mer og businessen din vokser seg stor og sterk så du kan leve av det du brenner for?

Da bør du vurdere å lage en bok. 

For:

I tillegg til at boka er et selvstendig produkt med et eget liv, og kan reise ut i verden helt på egenhånd og nå fram til tusenvis av lesere (bare du gjør PR-jobben riktig), kan boka di åpne nye dører for deg og skaffe deg andre oppdrag. Både ting du jobber for å skaffe deg allerede, og ting du ikke engang har tenkt på at du kan gjøre.

Kanskje du får en ny klient.

Forespørsel om foredrag.

Henvendelse fra en journalist og muligheten til å uttale deg i avisa.

Selv fikk jeg en telefon fra Kunnskapsforlaget en dag etter at jeg hadde gitt ut min første bok. De spurte om jeg ville lage et brettspill for dem. Et helt ordentlig brettspill som skulle selges i bokhandelen, og greier. For de hadde hørt at jeg hadde en bok, og tenkte at da kunne jeg sikkert også lage et spill.

Har du en bok, kan du altså bygge din business ved å

  • selge selve boka, slik at du tjener penger på den, og boka i seg selv når fram til dem du vil hjelpe,
  • bruke boka til å skaffe andre oppdrag og selge mer av andre tjenester du tilbyr - da når du fram til enda flere, og
  • få nye muligheter du ikke engang har tenkt på i dag, men som blir mulig fordi du har en bok å vise til.

(Og nei, du trenger ikke engang å kunne skrive. Du og jeg kan snakke mer om hvordan jeg kan hjelpe deg med dette: Book en gratis samtale med meg via knappen øverst til høyre, eller du kan KLIKKE HER)

Flere viktige eksempler på hva en bok gjøre for deg og din business:

  • En bok gir deg troverdighet. Vi stoler mer på folk som har gitt ut en bok om faget sitt og det de kan. Boka blir et bevis på at du vet hva du snakker om. (Hvis boka er bra, vel å merke. Så sørg for at boka har god nok kvalitet.)
  • En bok fungerer som et "visittkort": Du kan alltid vise til boka di for at folk lettere skal huske deg. Du kan til og med gi boka gratis til dem, akkurat som et visittkort.
  • Boka kan føre til at du kommer i kontakt med folk du ellers ikke ville nådd fram til, for eksempel politikere og andre mennesker i posisjoner som er viktige å knytte bånd med for å nå ut med ditt budskap. (Se bilde av min kollega Elin ovenfor som brukte boka vår nettopp for å komme i kontakt med - for oss -  en viktig politiker).
  • Skaffe deg nye kunder uten at du selger direkte: Noen kan ha lest boka di, eller hørt om den, og kontakter deg for å få hjelp, og du får et salg.
  • Du kan bruke boka som et innsalg enda mer bevisst: Du som allerede jobber med å markedsføre deg via nettet, bruker kanskje allerede et "lavterskelprodukt" som folk kan bestille for at du skal bygge opp en base med mulige kunder - en såkalt opt-in, på onlinebusiness-språket. Du kan bruke boka di som en opt-in.

Hvis du har kunnskap og en virksomhet du lever av (eller planlegger å leve av), bør du vurdere å lage en bok som en del av ditt forretningskonsept, og sørge for å få budskapet ut i verden. 

Da kan du nemlig hjelpe mange, mange flere enn dem du når i dag, og du får et nytt verktøy for å få businessen din til å gro.        

Hvis du lurer på hvordan du skal få laget en bok, eller du vil sikre deg at du jobber smart fra start, kan jeg hjelpe deg. Book en gratis samtale med meg, så snakker vi om boka di, hva som skal til for å lage den, og hvordan du skal gjøre alt sammen for å sørge for at boka og budskapet ditt kommer ut til flest mulig av dem du vil nå.

Knappen for å booke samtale finner du øverst til høyre, eller du kan KLIKKE HER! 

 

Copyright © 2019 Annelene.no
Drift og utvikling: WPcode.no
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram