Media er en mektig arena som kan bidra til å gi deg viktig synlighet og hjelpe deg å bygge ditt eget omdømme og markedsføre din bok, din bedrift og ditt budskap. Vil du lykkes med PR og mediearbeid, er det lurt å lære litt om hvordan mediene fungerer og hvordan du kan samarbeide med dem.
På kurset PR for forfattere snakker vi om blant annet:
Du får:
Etter kurset vil du ha en ny forståelse for hvordan du kan skape god medieomtale for deg, boka di og budskapet ditt, og masse inspirasjon til å sette i gang!
Neste kurs er:
Torsdag 9. mars, mandag 13,. mars og torsdag 16. mars 2023, kl 1730 - 1930
Hva er det verdt for deg å få gode oppslag i media som hjelper deg å bygge deg som ekspert og skaffe oppdrag og selge bøker? Hvis du tror du selger 10 bøker eller mer ved å lære å få gode mediaoppslag, har du tjent inn kursavgiften!
Hvorfor din kursholder har noe å lære bort om dette:
Anne Lene Johnsen er sakprosaforfatter, frilans journalist og har jobbet som PR- og informasjonssjef for den norske avdelingen av et stort, internasjonalt konsern. Hun er en rutinert kurs- og foredragsholder som kjenner til PR- og mediearbeidet fra flere sider:
Som journalist intervjuer hun stadig forfattere og andre eksperter. Som PR-sjef har hun jobbet med omdømmebygging og medietrening av ledere. Som gründer og forfatter har hun selv vært mye i media både i forbindelse med egne bøker og i andre sammenhenger, fra å delta i direkte nyhetssendinger på TV, prateprogrammer i opptak, bli intervjuet i featureartikler i magasiner, bli brukt som kilde og gi ekspertuttalelser i dags- og ukepressen og levere innhold i ulike kanaler til å svare på leserbrev i ukeblad.
Anne Lene var i flere år spaltist i Dagbladet Magasinets lørdagsutgave hvor hun skrev om intelligens og hjernen og lagde IQ-oppgaver. Senere hadde hun spalten "Verdt å vite" i samme magasin, og skrev i spalten "Eksperten" i Dagbladets fredagsavis. Hun er fremdeles spaltist i ukebladet Allers og er fast gjest på P4 hver påske. Hun har også jobbet i TV3 og vært med å starte bladet Helsemagasinet hvor hun var fagredaktør i flere år, og hvor hun fremdeles er fast bidragsyter.
Hun er forøvrig utdannet Master i business og markedsføring (MBM) fra Oslo Handelshøyskole/BI, har en bachelor i psykologi samt fag i kognitiv psykologi og sosialpsykologi på master- og PhD-nivå.
Er du ikke forfatter? Du kan også få PR-kurs!
PR for bedrifter og deg som har et budskap:
Det holder jeg for dere på forespørsel! Ta kontakt.